Odszkodowanie za wypadek w tramwaju
Nagle hamowanie tramwaju spowodowało uraz u pasażerki. MPK Wrocław odmawia odszkodowania. Kancelaria wygrywa od Ergo Hestia dla pasażerki tramwaju blisko 10.000zł odszkodowania.
Wypadek tramwaju MPK Wrocław
Przy zjeździe z Mostu Piaskowego na wysokości Hali Targowej motorniczy tramwaju linii 8 MPK Wrocław najpierw przyspieszył, a następnie gwałtownie zahamował.
Siła hamowania była na tyle duża, że pasażerka tramwaju utraciła równowagę i nie była w stanie utrzymać się poręczy. W konsekwencji uderzyła głową w barierkę.
Przed opuszczeniem tramwaju pasażerka skontaktowała się z motorniczym informując go o całej sprawie i poprosiła, aby zgłosił to dyspozytorowi MPK. Motorniczy zapytał, czy wezwać pogotowie ratunkowe, ale pasażerka była zdenerwowana i nie poprosiła o to.
Pasażerka odczuwała dolegliwości bólowe głowy bezpośrednio po wypadku jednakże uznała, że to tylko chwilowe niedogodności.
Następnego dnia pasażerka zgłosiła się do SOR Dolnośląskiego Szpitala Specjalistycznego im. T. Marciniaka przy ul. Fieldorfa we Wrocławiu z objawami bólu głowy i kręgosłupa szyjnego. Na miejscu wykonano szereg badań w tym RTG kręgosłupa lędźwiowego i szyjnego oraz TK głowy.
U poszkodowanej rozpoznano powierzchniowy uraz głowy, skręcenie i naderwanie odcinka szyjnego kręgosłupa oraz stłuczenie dolnej części grzbietu i miednicy.
MPK Wrocław odmawia zapłaty odszkodowania dla pasażera tramwaju
Pasażerka zgłosiła zaistnienie wypadku do MPK Wrocław za pośrednictwem formularza elektronicznego. MPK Wrocław odmówiła pasażerce zapłaty odszkodowania, ale przekazało zgłoszenie do swojego ubezpieczyciela – Ergo Hestia.
Ostatecznie ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania dla pasażerki.
Ubezpieczyciel wskazał, że nie ma podstaw do uznania, iż ubezpieczone MPK jest odpowiedzialny za wypadek w tramwaju. Według ubezpieczyciela, motorniczy tramwaju nie potwierdził gwałtownego hamowania, które mogłoby przyczynić się do upadku pasażera tramwaju. Motorniczy przyznał jednak, że rozmawiał z pasażerką, proponując wezwanie służb ratunkowych.
Pasażerka zleca sprawę o odszkodowanie kancelarii KDRO.pl
Bezsilna poszkodowana pasażerka zwróciła się do naszej kancelarii odszkodowawczej o pomoc w uzyskaniu odszkodowania za wypadek w tramwaju.
Kancelaria Odszkodowawcza KDRO.pl wezwała zarówno MPK Wrocław, jak i Ergo Hestia do zapłaty należnej kwoty zadośćuczynienia i odszkodowania za szkodę. Oba podmioty ponownie odmówiły zapłaty nawet symbolicznej złotówki.

Pozew przeciwko ubezpieczycielowi tramwaju
W tej sytuacji, po konsultacji z Klientką skierowaliśmy pozew przeciwko ubezpieczycielowi MPK Wrocław. Naszym głównym zadaniem było udowodnienie, że ruch tramwaju wywołał szkodę u pasażera.
W trakcie postępowania sądowego poszkodowana pasażerka szczegółowo opisała przebieg zdarzenia. Opis ten był wiarygodny i zbieżny z wcześniejszymi jej oświadczeniami i zgłoszeniami.
W odpowiedzi na pozew Ergo Hestia przyznała, że motorniczy rozmawiał z powódką bezpośrednio po zdarzeniu i nawet proponował wezwanie pogotowia.
Jednocześnie ubezpieczyciel nie udowodnił, aby zdarzenie było spowodowane przez inną przyczynę, niż tylko nieuwaga motorniczego.
W sprawie była sporządzona także opinia przez biegłego lekarza ortopedę, który wskazał, że wypadek spowodował u pasażerki uszczerbek na zdrowiu.
Pasażerka tramwaju wygrywa w całości sprawę o odszkodowanie
Sąd w całości uznał zarówno twierdzenia naszej kancelarii o winie motorniczego tramwaju, jak i w całości uwzględnił roszczenie o odszkodowanie i zadośćuczynienie za wypadek w tramwaju MPK.
Ergo Hestia nie zaskarżyła wyroku i zrealizowała go wypłacając na rzecz naszej Klientki blisko 10.000zł świadczeń.
Sprawa toczyła się przed Sądem Rejonowym dla Wrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu I Wydział Cywilny (sygn. akt: I C 1216/24). Wyrok jest prawomocny.
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami i skorzystaj z darmowych i indywidualnych konsultacji.
Skontaktuj się z nami