20.000zł odszkodowania dla dziecka oparzonego przez kelnera w restauracji
14-letnie dziecko zostało poparzone przez kelnera gorącą zupą. Dziecko doznało rozległych oparzeń II stopnia. Na skutek działania kancelarii dziecko otrzymało 20.000zł świadczeń odszkodowawczych od samej restauracji jak i zakładu ubezpieczeń.
W sierpniu 2016 r. wówczas 12-letni Patryk został oparzony w jednej z restauracji położonych w Kłodzku. Podczas podawania wazy z zupą kelner oblał dziecko wrzątkiem. Świadkami tego zdarzenia byli m.in. rodzice dziecka.
Patryk po wypadku przewieziony na Szpitalny Oddział Ratunkowy w Polanicy Zdroju. Rozpoznano u niego oparzenie termiczne II stopnia barku i kończyny górnej prawej. Po udzieleniu pierwszej pomocy dziecko zostało przekazane do Oddziału Chirurgii Plastycznej w Polanicy Zdroju gdzie prowadzono leczenie opatrunkowe oraz chirurgicznie oczyszczono martwicę skóry. Po wypisaniu ze szpitala Patryk co 2 tygodnie odbywał regularne wizyty w poradni chirurgii plastycznej.
Skutkiem zdarzenia było powstanie rozległych blizn, które w sposób znaczący oszpeciły dziecko wpływając na jego samopoczucie i komfort życia. Dziecko przez ponad pół roku uczęszczało na kontrole u lekarzy – chirurgów i psychologów.
Rodzice dziecka zgłosili się do Kancelarii z prośbą o pomoc w uzyskaniu odszkodowania dla poparzonego dziecka.
Przebieg likwidacji szkody
Po zgłoszeniu szkody właścicielowi restauracji, ten okazał kancelarii dowód ubezpieczenia prowadzonej działalności gospodarczej od odpowiedzialności cywilnej w PZU S.A.
Ubezpieczyciel przyjął odpowiedzialność za zdarzenie, dokonując wypłaty na rzecz dziecka zadośćuczynienia w kwocie 7.000zł. Kwota ta została pomniejszona o tzw. franczyzę redukcyjną w wysokości 500zł, którą to kwotę miał dopłacić sam właściciel restauracji.
Rodzice dziecka po rozmowie z prawnikami kancelarii zgodnie orzekli, iż wypłacona kwota jest rażąco zaniżona i zlecili kancelarii dalsze prowadzenie sprawy na etapie sądowym.
Wygrane odszkodowanie
Ze względu na ograniczenie odpowiedzialności PZU S.A. poprzez franczyzę redukcyjną, kancelaria złożyła pozew o zapłatę zadośćuczynienia i odszkodowania od ubezpieczyciela, jak i samego właściciela restauracji. Sąd uwzględnił wniosek kancelarii o zwolnienie dziecka reprezentowanego przez matkę od ponoszenia opłat sadowych.
Po drugim posiedzeniu sądu pozwany właściciel restauracji oraz PZU S.A. wysunęły propozycję zawarcia ugody w sprawie.
Na skutek podjętych mediacji strony zawarły korzystną dla dziecka ugodę sądową, na mocy której PZU S.A. dopłaciła Patrykowi ponad 10.000zł, a właściciel kłodzkiej restauracji zapłacił dalsze 2.000zł zadośćuczynienia.
Sprawa toczyła się przed Sądem Rejonowym w Kłodzku pod sygnaturą akt I C 909/17.
Kancelaria prowadziła sprawę Patryka, tak jak w każdej innej sprawę nie pobierając zaliczek zarówno za postępowanie likwidacyjne, jak i w postępowaniu sądowym.
Dziękuję bardzo za poprowadzenie sprawy Patryka. POZDRAWIAM.
Na podstawie przebiegu tej jednej, z wielu spraw prowadzonych przez KDRO.pl, można ocenić w jaki sposób należyte prowadzenie spraw prowadzi do skutecznej obrony praw poszkodowanego w wypadku.
Pamiętaj, że jeżeli zostałeś poszkodowany z winy właściciela lub pracownika hotelu, restauracji, czy innego ośrodka turystycznego, masz prawo do wysokiego odszkodowania.
Nasza kancelaria odszkodowawcza szybko i sprawnie poprowadzi Cię przez cały proces odzyskania należnego odszkodowania.
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami i skorzystaj z darmowych i indywidualnych konsultacji.
Skontaktuj się z nami